Vad tycker jag om tiggeri

Hej på er! Tänkte idag skriva om ett ganska känsligt ämne, tiggare. Vad tycker jag och vad känner jag för dom.
 
Idag kom en man in på subway och frågade om vi ville köpa en tidning men jag sa nej och då fortsatte han med att tjata, bad om att få min macka eller att jag kunde köpa en till honom. Jag förstår att han säkert är väldigt hungrig, men jag tycker verkligen inte att det är okej att gå fram till folk som sitter och äter! Tiggarna är ju överallt! Och att inte få äta ifred är inte kul.
 
 
Jag ger alltid pengar till dom som sitter och tigger, eller som är på tågen. Så det handlar inte om att jag inte ger dom något, men man vill gärna få ha något privat. Det bästa är egentligen att ge dom något ätbart, som tex frukt eller kanske något att dricka. Men vet inte om dom som tigger är i en liga eller inte. Men det finns alltid något sett för dom att få mat!
 
Men tänk om man själv skulle hamna där, att man inte har varken pengar eller mat. Inte något roligt läge alls, men jag tror att det finns hjälp att få!
 
 
xoxo ewe
 
 
 
Allmänt | |
Upp