Att leva med något som är jobbigt men som inte syns

Jag har levt med ångest och depression i över 5 år nu och det är något som egentligen inte syns. Det är något som jag bara känner och vet om, det är ibland väldigt svårt att få andra att förstå att just idag kanske jag inte mår lika bra som jag brukar göra fast att det kanske inte syns. När man är förkyld så blir man ju oftast snorrig och får flera symtomer som syns, och då är det lättare för andra att förstå hur läget är. 
 
Oftast när jag får en ångestattack blir jag snurrig i huvudet och allt blir liksom suddigt. Jag vet att det inte syns utanpå men inom mig är den stor kamp och stress som blir värre och värre. Men jag har lärt mig att det är inte farligt även fast att det är obehagligt just då. Men jag önskar att dom jag känner kunde förstå lite bättre att just när attacken kommer behöver jag som mest stöd. Men det är inte alltid lätt för andra, det syns inte utanpå hur jag mår och då gäller det att förklara för dom andra hur det egentligen står till inom mig. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Tobbe » DIY, vardag, åsikter & mycket mycket mer.:

Hej där! Du har länkat din blogg i mitt inlägg. Jag har nu sammanställt och länkat dig i mitt senaste inlägg. :)

Jag har även lagt upp 3 stycken fina överraskningar, så kika gärna in senaste inlägget och se överraskningen som kanske är din? :)
Kram!

#2 - - tommy:

vad tråkigt =)

Svar: visst ere, ångest är aldrig roligt
Evelina Lindström

Upp