Hur jag fick mitt jobb

Sen jag slutade gymnasiet i juni 2014 så har jag letat efter massor av jobb men det är inte så lätt som jag trodde att det skulle vara. Jag har haft några jobb sen jag slutade, tre dagar på en restaurang inne i stan men oj vad restaurang branchen kan utnyttja en. Vill man jobba i den branschen ska man vara tuff och stå på sig! 
 
Jobbade även ca två veckor på en sportbutik i västberga, men jag har då aldrig träffat så konstiga människor som där. Det var 100% säkert att jag skulle få fast anställning men oj vilken bull shit! Kan dra ett eget inlägg om vad som hände och vad som pågår där.
 
Nu på måndag ska jag jobba igen och det är på ett äldreboende som är ganska nära där jag bor så det är bra! Först är det två dagars kurs och sen börjar allvaret. Men i mars månad tar kommunen över istället så jag kommer inte jobba där så himla länge, men det ska bli intressant och se hur detta kommer bli. Jag hoppas på mer tur än vad jag haft dom senaste månaderna. Kommer söka andra jobb samtidigt då det kan ta tid att få svar från en arbetsgivare. Men jag hoppas att turen är med mig denna gången! 
 
 
 
 
Kramar ewe 
 
 
 
Allmänt | |
Upp